Ordinul cavalerilor templieri

Motto: “Fiecare mason crestin ar trebui sa devina un Cavaler Templier”

In cadrul unei Comanderii a Cavalerilor Templieri se initiaza si se investesc Nobili Cavaleri in urmatoarele trei Ordine:

  • Ordinul Ilustru al Crucii Rosii;
  • Ordinul Cavalerilor de Malta;
  • Ordinul Templului.

Ilustrul Ordin al Crucii Roşii
(illustrious order of the red cross)

Să precizăm încă de la început, că gradele Templiere – Cavaler al Crucii Roşii, Cavaler de Malta şi Cavaler al Templului – sunt în acelaşi timp, şi Ordine Cavaleresti care pot lucra de sine stătător. Aceste Ordine îl preiau pe Masonul de Rit York din punctul în care şi-a însuşit învăţătura Vechiului Testament, ilustrată în gradele albastre ale Lojii simbolice, completată cu gradele Arcului Regal şi cele criptice de Maestru Regal şi Maestru Select şi îl conduc în Noul Testament.

În Conclavul Trienalei al Marii Garnizoane a Cavalerilor Templieri din SUA din 1919, s-a adoptat o hotărâre care a devenit ulterior, amendament la Constituţie şi care preciza gradele masonice cavalereşti şi ordinea lor, după cum urmează:

Ordinele vor fi conferite în următoarea ordine: Cavaler al Crucii Roşii, Cavaler de Malta şi Cavaler Templier”.

Simbolistica acestui Ordin se bazeaza pe importanta ADEVARULUI, exprimata alegoric, printr-o intamplare de la curtea regelui Darius. Zorobabel, aflat la curtea marelui rege Darius al Persiei, căruia îi era gardian, căci se afla în captivitate, participă la un concurs, în faţa regelui şi a curţii sale, pentru a afla răspunsul la întrebarea: „Care este cea mai mare putere: cea a vinului, cea a regelui (omului) sau cea a femeii?

Zorobabel avea să susţină astfel în pledoaria sa: „Aţi văzut domnilor femeia este puternică? Dar adevărul este şi mai puternic, este cel mai puternic lucru, căci vinul este mincinos, femeia este mincinoasă, regele este nedrept şi toate lucrurile sunt, până la urmă, nedrepte, căci toate vor pieri datorită nedreptăţii din ele, pentru nu este Adevăr în ele. Vinul, femeile şi regii sunt capabili de lucruri bune, minunate dar şi de lucruri rele, monstruoase; puterea lor poate fi un lucru bun, dar şi unul dăunător.

Adevărul durează, nu poate fi corupt, este imparţial, condamnă Răul şi aprobă Dreptatea. Adevărul este întotdeauna victorios, în combinaţie cu timpul, răbdarea şi perseverenţa.

Ordinele de Malta şi cel al Cavalerilor Templieri sunt adânc înrădăcinate în Noul Testament, Ilustrul Ordin al Crucii Roşii îşi extrage învăţătura din Apocrife, a cărei sferă de acoperire este tocmai o perioadă de 400 de ani, între sfârşitul Vechiului Testament şi începutul Noului Testament, fiind considerat astfel, o trecere spre Creştinism.

Dumnezeu este Adevărul, iar Dumnezeu învinge întotdeauna. Zorobabel îşi încheie cuvântul: „Binecuvântat fie Dumnezeul Adevărului” şi, dintr-odată, curtea nu s-a putut stăpâni şi a izbucnit: „Mare este Adevărul şi cel mai puternic”. Atunci, Darius s-a adresat lui Zorobabel, îndemnându-l să-i ceară şi dorinţa îi va fi îndeplinită, căci a câştigat concursul, iar Zorobabel i-a amintit lui Darius că a promis să reconstruiască Ierusalimul, aşa cum făcuse regele Cyrus cel Mare.

Darius a dat poruncă trezorierilor, precum şi satrapilor, să asigure trecerea spre Ierusalim a lui Zorobabel şi a poporului său. Adevărul a biruit,  Adevărul  biruie  întotdeauna.  Acest  Adevăr  a  fost descoperit de Zorobabel, acest Adevăr a fost descoperit şi proclamat de Masonerie, acesta este Marele Adevăr, pe care îl învaţă de la iniţiere, Cavalerul de Cruce Roşie.

Ordinul de Malta
(order of malta)

Ordinul Ospitalierilor, cunoscut ca şi Cavalerii Ospitalieri sau Ordinul Cavalerilor Sfântului Ioan. A fost unul dintre cele mai renumite ordine militare creștine occidentale din timpul Evului Mediu. În secolul al XVI–lea, Ordinul Ospitalierilor a devenit Ordinul Cavalerilor de Malta.

Creat de calugarul benedictin Gerardo de Sasso in 1050, s-au ocupat la inceput de ingrijirea bolnavilor din zona Ierusalimului. Odată cu venirea la conducerea Ordinului în anul 1120 a lui Raymond de Puy (1083-1160), devin un ordin cu caracter militar ce își atribuie protejarea pelerinilor sosiți în Regatul Latin al Ierusalimului. Totodata, încep să fie cunoscuți sub denumirea de “Ordinul Sfantului Ioan de Ierusalim“.

Ritualul acestui Ordin face referire la rolul pe care l-au avut acești cavaleri în istorie, având o filozofie cu puternică rezonanță religios-creștină, oferind adevărate lecții despre umilință, dragoste, credință, perseverență și sprijin al celor neajutorați.

 

Ordinul Magnific al Templului
(magnificent order of the temple)

După prima Cruciadă, din nevoia de a le oferi protecţie pelerinilor creştini din Ţara Sfântă, mai mulţi nobili au înfiinţat un ordin militar religios, denumit iniţial „Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici” („Soldaţii sărmani ai lui Cristos şi ai Templului lui Solomon– latină), denumire prescurtată apoi în „templieri”. Conform cronicarului medieval Guillaume din Tyr, în anul 1118, nouă cavaleri sub conducerea lui Hugues de Payenes (Hugo de Paganis) s-au prezentat în faţa patriarhului Ierusalimului, unde au depus jurămintele de sărăcie, obedienţă şi castitate.

În conformitate cu istoricul italian Simonetta Cerrini, crearea acestui Ordin a reprezentat o adevarată revoluție în lumea medievală, reușind să unească într-un singur corp, două caste total diferite: cea a clericilor și cea a războinicilor, iar pe de altă parte a revoluționat și domeniile economic și al construcțiilor. Memoria istorică dar și numeroasele legende ne prezintă acești cavaleri, ca fiind renumiți pentru bravura și spiritul de sacrificiu în apararea credinței creștine, dar și ca apărători ai celor nevoiași, economiști, constructori și cercetători în domeniul religios-esoteric.

Ritualul superb al acestui Ordin face referire la toate aceste valori morale, subliniind umilința și munca pelerinului sarac dar și bravura cavalerului în anii de război, având o credință de nestrămutat în Mântuitorul nostru Iisus Hristos.

Din acest Ritual se desprind două lecții filosofice de mare valoare: una care se referă la fenomenul morții trupului fizic și nemurirea sufletului, iar cealaltă la simbolurile morale ale spadei cavalerului.

Pentru un adevarat cavaler spada are trei calități extraordinare, care rezumă valorile morale ale cavalerismului creștin: